Monday, January 15, 2018

TIPS PERSEDIAAN SEBELUM PERKAHWINAN : TEMPAH KAD KAHWIN


Setelah tarikh dan tempat untuk melangsungkan persandingan telah ditetapkan, langkah seterusnya adalah menempah kad jemputan. Sebelum menempah, pastikan anda telah memilih tempat untuk membuat dan mencetak kad jemputan. Anda perlulah rajin untuk membuat pemilihan melalui internet tentang tema-tema terbaru dan terkini. Pastikan kad kahwin yang akan dibuat nanti tidak terlalu mahal, cukuplah ringkas dan yang penting maklumat di dalamnya boleh dibaca.


Antara isi kandungan kad jemputan yang perlu diletakkan ialah nama pengantin dan keluarga berserta nombor telefon supaya mudah tetamu hubungi. Alamat rumah jika bersanding di rumah, tetapi kalau di dewan atau hotel, perlu memberitahu alamat dan peta. Rekaan peta tempat majlis persandingan juga perlulah jelas dan mudah difahami. Selain itu, selitkan juga waktu jamuan makan dan persandingan. Bagi umat Islam, kad jemputan selalunya ada tertera doa untuk pasangan pengantin. Lagi baik jika anda turut meletaknya. Keberkatan dan doa semua tetamu sangat penting bagi kesejahteraan pengantin.


Jika sedang mencari dewan kahwin atau lokasi perkahwinan, catering, pelamin, kad kahwin, hantaran kahwin dan doorgift kahwin, boleh hubungi kami dari Canopy Haven


Dewan Kahwin : Villa SRI Event Space, Seksyen U9, Shah Alam


Contact : 0163109395 (MEOR)

No comments:

Post a Comment